vineri, 13 iunie 2008

Sfârşit de an şcolar

În sfârşit se termină şi semestrul asta, şi clasa a 10-a. Ce să zic, dacă pe primul semestru m-am stresat toată pt nu stiu câte sutimi, pe semestrul ăsta a cam plouat pt mine. Datorită câtorva nedreptăţi de pe primul semestru, pe al doilea am învăţat strict pt teze. Şi nu ştiu cum, 9.68 am avut pe primul, acum şi pe al doilea. Am crescut faţă de anul trecut cu 3 sutimi, poziţia pe clasă e la fel, deci nu ştiu ce mă tot strofoc.

Mi s-a dovedit de-a lungul acestor 2 ani de liceu că se poate orice, fiecare idee şi pilă se poate transforma într-o chestie măreaţă. Ce mă deranjează este că unii profi nu ştiu să aprecieze corect, cum mama naibii unuia care stă mereu la ore îi dai un 9 sau 10 iar a doua notă, îi dai un 7 sau un 8 să nu şi-o ia în cap, iar unuia care bate coclaurile şi nici nu te salută, îi dai un 9 sau un 10 când îl prinzi pe la oră, iar când să-i închei media zici:”E păcat de nota asta, o dublez”. Adică, la dracu! Sunteţi oameni maturi care gândiţi sau sunteţi la aruncarea cu privirea?

Lucrurile astea mă scot din sărite. În sistemul educaţional şi medical, cred că se fac cele mai mari tâmpenii. Ieri de exemplu, am fost la liceu să îmi văd mediile, absenţele şi veniseră şi elevii de clasa a 12-a care au învăţat 4 ani să devină cadre didactice. Ceea ce au învăţat ei trebuie să învăţăm şi noi, avem aceiaşi programă dar nu despre asta e vorba.
Unii dintre ei nu aveau note la pedagogie şi veniseră să îşi încheie media, apoi să plece, chipurile să înveţe. Mă gândeam, băi dar aştea sunt inconştienţi, cu o zi înainte de consiliul în care se prezintă situaţia mediilor se găsiră să vină şi ei să-şi încheie mediile.

Na bine, eu le zic colegilor:sa vedeţi ce ne cad plombele când or începe aştea să vorbească, peste 2 săptămâni au bacul, aştea sunt doxa. Bun, X(era o fata), „spune ce vrei la pedagogie”(profu). „Păi, ce să zic?”, profu:”Ce vrei.”, „Păi...a...a...educaţia este...a..formală, informală...şi...a..a..a..staţi..a”, la care eu:nonformală mă!, ea:”Aşa, a, gata, atât.”...A, ok, am crezut că nu aud bine, îmi venea să o strâng de gât...next, un băiat...”Da’ ce să vă zic eu?Nu prea m-am pregătit”...Eu:zi mă definiţia educaţiei că pe aia trebuie să o ştie toată lumea care face peda. El, se uită aşa la mine de parcă l-aş fi înjurat, se hlizeşte puţin, mă uit la el într-un mod ironic şi zic:să nu îmi spui că nu o ştii, nu că mă laud dar eu o ştiu şi nu am bac peste 2 săptămâni, serios. El...era pe altă planetă, probabil era fascinat (NU) de puştoaica tare în gură care mai şi ştie definiţia educaţiei. Pleacă asta, restul cică au note. Ei pleacă, eu mă gândesc, e ceva cu mine?sunt stupidă cerând o definiţie simplă pe care mi s-a spus din prima oră de peda că:”Asta să o ştii şi noaptea! Ai înţeles?”.

Mă întreb sau nu, realizez, uite mă de ce avem profi aşa „buni”, dar probabil nu e nevoie să ştii teorie, practic nu mai punem problema. Mă uit la orele unde avem practicanţi, ei vin foarte siguri pe ei şi când deschid gura, spun tâmpenii. Bine, nu toţi, sunt şi excepţii. Reacţiile unor colege:”Hai mah ce dacă se încurcă puţin?Nu văzuşi ce bunăciune e?”. Iar eu, da mă, e delicios! mi se face scârbă! Practicantele, vin uneori cu bluziţe decoltate că poate-poate tace şi dobitocul care are tot timpul chef de glumiţe. Adică, dacă ea nu are tact pedagogic şi nu îl poate calma pe ăla, îi distrage atenţia cu altceva şi uite aşa, el tace şi se holbează, ea işi face lecţia.

Mda...ce să zic, bravo măi scumpi elevi, habar nu aveţi, bacul îl luaţi că deh şi apoi ocupaţi funcţii pe „meritul” vostru. Aş întreba, şi marmota?

Aşa, în rest, mă bucur că e vacanţă..iuhu..sper numai să nu am parte de evenimente neplăcute ca anul trecut, Doamne fereşte, să mă bucur de soare şi de haine în culori deschise, că atunci a fost totul o mare neagră de lacrimi...

Mă întreba cineva ce fac în vacanţă...păi, în primul rând, vreau să dorm şi să scriu ce vreau, când vreau, să citesc, să nu mă streseze nimeni că ai de făcut aia sau ailaltă sau să mă ameţească de cap cu întrebări idioate. Vreau să merg la munte sau la mare cu ai mei părinţi, să intru la şcoala populară de artă la muzică uşoară, să merg la câteva acţiuni de voluntariat atât pt oameni, cât şi pt animale şi, mai vedem.

Voi ce faceţi în vacanţă?

2 comentarii:

Alecsa spunea...

eu in vacanta o sa bat untu :X ma fac Amish =)) glumeam


eu presimt ca vacanta asta va fi foaaarte tare frate.mai tare decat toate celalalte.atat pentru mine cat si pentru tine Ana ;).si de abia astept sa ne revedem :x [eu am o colega care e din Craiova,ti-am mai povestit de ea si la vara o sa vina prin Craiova si poate ma ia cu ea,ce zici, ne vedem?:>]

:*>:D<

Anonim spunea...

Bati untul? Wau, de la ce firma? Se plateste bine slujba asta?:))

Sper ca vacanta asta sa fie "foarte tare, frate", poate ajung si prin Bucuresti si daca nu ajung eu, sa iti muti fundul si tu prin Craiova, sa vezi aici liniste si pace:))nu tu mers bara la bara, nu nimic..nu stiu cat o sa te incante orasul si acitivitatile care se pot face pe aici, dar daca stai 2 sau 3 zile nu o sa te plictisesti.