joi, 27 septembrie 2007

O noua zi....lucruri noi sau nu?!


Trezirea tot la 7 dar in dimineata asta a fost diferita,adica fara curent electric,apa rece si calda.Imaginati-va ce interesant sa stai cu lanterna in mana,sa te speli cu apa din sticla,sa te aranjezi in oglinda dar sa nu vezi decat niste umbre si inainte sa pleci cu 10 minute de acasa sa vina curentul si apa,bineinteles m-am intors si am luact activitatile de la capat si cu toate asta nu am intarziat la scoala.Ma si gandeam cum ar fi sa ma urc in lift,sa se ia curentul si eu sa stau acolo mult si bine?neinteresant si nu prea placut aspectul,bine ca a fost totul ok.Mergeam pe strada,ca in fiecare dimineata,lucrurile sunt in acceleasi locuri,au acceleasi culori,totul este neschimbat poate doar drumul presarat cu frunze din cauza vantului de azi noapte.Ma opreste un batran,incepe sa planga si sa imi povesteasca cum ca sotia i-a murit acum cateva saptamani,fiul este in spital pe cale sa moara...fiindu-mi cunoscuta povestea,vroiam sa plec cat mai repede de acolo,nu vroiam sa rememorez aminitiri neplacute asa de dimineata,il intreb in graba ce doreste..imi spune ca vrea 1 leu sa duca fiului la spital o paine,fara intrebari sau comentarii scot 1 leu si ii dau,imi multumeste si pleaca in fuga....de obicei nu dau bani asa oricui,decat persoanelor care chiar sunt amarate,sunt nevoite sa cerseasca,pt ca nu isi pot castiga existenta,dar auzind de faza cu spitalul si moartea,am scos repede accea hartie,i-am intins-o si gata,de abia asteptam sa nu mai aud ce imi spune.....tot ce sper este sa fi facut ceva bun cu acei bani nu sa ii bea in prima bodega,iar daca a facut asta pacatul lui sa fie....ciudat este ca pe accea strada,trecea multa lume,si chiar inainte sa trec eu,trecusera oameni care mergeau la serviciu,dar batranul nu cerea la nimeni,decat la mine a venit....hmmm.....
Ajunsa la practica,observ acceasi elevi adormiti....prima lor zi in care au scris pe caietul de matematica,”am scris liniute verticale pe caiet”.Stand in fata clasei ai o panorama foarte frumoasa,ii poti observa pe toti,le vezi,gesturile,mimica,tot.Pt unii era prima data cand puneau mana pe stilou,iar pt altii deja era ceva foarte simplu...unii foarte siguri,hotarati,tinand bine stiloul,nepasatori daca le spui”nu ai facut bine”,iar altii timizi,nesiguri....Ca si anul trecut am putut observa un copil care are nevoie de o ingrijire speciala,are cateva probleme de sanatate,s-a integrat foarte bine,raspunde comenzilor invatatoarei...Mergand printre randuri,asigurandu-ma ca fiecare a inteles ce are de facut si ca totul este ok,am observat ca el nu scria,ii era prea frica sa faca acele liniute...si atunci,am facut amandoi,cu 2 maini,mana lui si mana mea,apoi l-am lasat singur..a mers chestia(yeeeee)..am vazut ca totul este sa ai rabdare,sa fii calm,sa nu ridici tonul si va fi bine.Au raspuns la intrebarea „ce meserie vrei sa ai,cand vei fi mare?”,nu am fost uimita sa aud ca in topul preferintelor se situeaza meseria de medic sau de politist apoi fotbalist,cantareata,dansatoare,profesoara si da vedeti bine SPIOANCA,exact asa =))nu spioana ci spioanca.Este minunat sa stai printre atatea suflete nevinovate,pure si inocente dar este si obositor...fiecare vrea ceva:vrea apa,vrea la baie,sa sara din banca,sa scrie,sa se uite in ghizodan si pt toate acestea exista un cuvant magic:”doamna”...”Doamna pot sa?doamna imi dati voie?”.In fiecare joi,invat cate ceva,este imposibil sa nu observ cate un lucru,care sa imi atraga atentia.
Stiind ca am educatie fizica,ma indrept in graba spre clasa dar aud „nu te grabi,profa nu vine,i-a murit mama”....ce sa zic,mai poti zice ceva?fara cuvinte.....Am avut o ora infernala de mate,in care am iesit la tabla,totul ok pana ne-a predat o noua lectie si am priceput...nimic...maine inca o ora...Doamne minutele la ora de mate,parca ar fi o vesnicie,nu stii ce sa faci,ca sa treaca timpul mai repede sa auzi „sunteti liberi”.....

2 comentarii:

Anonim spunea...

sfat: nu te uita la ceas in orele de mate. :D
foarte dulci astia mici :X, imi place mai ales sa ma uit la ei cand se joaca prin parc...te destinde chestia asta, te ajuta sa-ti opresti gandurile, sa te intorci putin in trecut...

Anemari spunea...

Merci Timea de sfat,o sa il urmez cat despre cei mici sunt totalmente de acord cu tine.